Koordinert markedsføring - IKEA er himmelen! Det eneste de ikke har til drømmekjøkkenet er østersen!
 |
|
|
|
På torsdag skal male1 klassen på eksursjon til IKEA for å se hvor utrolig gode de er til å tenke markedsføring i alle ledd i bedriften. Vi starter dagen med å laste ned kjøkkenplanleggeren til IKEA, der vi tegner vårt eget kjøkken. Deretter genereres plukklister, og IKEA tenker på alt, også alle de henglsene og sideplatene som du som kunde har glemt for lengst. Vi skriver ut plukklisten, drar til IKEA, og opplever hvordan lager og logistikk også er markedsorienterte. Her må du ikke gå på kryss og tvers i lageret for å hente deler, nei, plukklisten er systematisert etter hylledesignet og lageret, slik at alt er i stigende rekkefølge. Genialt. Til slutt har du hele kjøkkenet på trallen din, betaler og går - hvis du vil låner du tilhenger fra IKEA, og hvis du ikke har tilhengerfeste kan du få varene kjørt hjem. Dersom du ikke orker å sette opp kjøkkenet selv, gjør de jammen det også. Herregud så bra - JEG ELSKER IKEA!